Toimitusehdot ja tietosuojaseloste
Toimitusehdot
Voimassa 11.11.2024 alkaen
Verkkokauppa Yleistä
HUHTA Sähkötekniikka (Y-tunnus 1972658-1) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
HUHTA Sähkötekniikka
Kavallinpelto 5
02710 Espoo
Vaihde, 020 730 7610/Tarvikemyynti 020 730 7642
myynti@huhta.fi
Tilaaminen
Tuotteet tilataan Huhta verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tilatessasi verkkokaupasta asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilauksen jälkeen asiakas saa tilausvahvistuksen, jotta asiakkaalle voidaan lähettää tilausvahvistus tulee hänen ilmoittaa sähköpostiosoitteensa tilauksen yhteydessä.
Maksaminen ja Maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Paytrail Oy, joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Mikäli asiakas on valinnut toimitustavaksi kotipaketin tai toimitus tiettyyn osoitteeseen tulee asiakkaan antaa puhelinnumero, josta hänet tavoittaa tarvittaessa.
Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Huhta Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Huhta Verkkokauppa saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, että tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
HUHTA Sähkötekniikka
Kavallinpelto 5
02710 Espoo
Vaihde, 020 730 7610/Tarvikemyynti 020 730 7642
myynti@huhta.fi
Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta, toimitustavasta ja tuotteesta riippuen 1-5 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
Toimitusaika on tuotekohtainen, ja se on nähtävillä tuotteen tiedoissa. Ilmoitettu toimitusaika on arvio. Lopullinen toimitusaika määräytyy varastotilanteen, toimittajien toimitusrytmin ja kuljetusliikkeiden ajoaikataulujen mukaan. Toimitusaika-arvio ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Emme vastaa toimituksen viivästymisen aiheuttamista kustannuksista. Huhta Verkkokauppa pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä asiakkaalle niin pian kuin mahdollista ja antamalla asiakkaalle arvion uudesta toimitusajankohdasta. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen uuden arvion toimitusajankohdaksi, mikäli asiakas ei viivytyksettä ilmoita halustaan purkaa tilaus toimituksen viivytyksen johdosta.
Toimitustapa
Toimitustapa on tuotekohtainen, ja se on kerrottu tuotteen tiedoissa. Käytämme useita eri kuljetusliikkeitä. Osa tuotteista toimitetaan suoraan toimitusosoitteeseen, kun taas osan tuotteista asiakas noutaa esimerkiksi Postista tai muusta noutopisteestä.
Suuremmat tuotteet toimitetaan perille asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen, ellei tuotetiedoissa ole muuta mainittu. Tällainen suurempi lähetys toimitetaan jakeluauton viereen paikkaan, johon kunkin tuotetyypin kuljettamiseen tarvittavalla autolla (täysperävaunusta pakettiautoon) pääsee. Kuljetus ei sisällä tuotteen kantamista tästä eteenpäin (sisään-, kerrokseen- tai uloskanto) eikä myöskään asennusta tai vanhan tuotteen poisvientiä.
Kun toimitetaan suurempia tuotteita, kuljettajalla on ohje soittaa asiakkaalle ennen toimitusta. Jos asiakas ei voi olla kuljettajan soittaessa vastaanottamassa toimitusta, hän voi sopia kuljettajan kanssa, kuinka menetellään. Kuljetusliikkeestä riippuen vaihtoehtoina voivat olla toimituksen jättäminen tontille asiakkaan luvalla tai sopiminen myöhemmästä toimitusajankohdasta.
Toimituksen tarkempi aikataulu vaihtelee kunkin kuljetusliikkeen ajo- ja jakoaikataulujen mukaisesti.
Toimituskustannukset
Kunkin tuotteen toimituskustannukset on kerrottu sen tiedoissa. Toimituskustannukset näkyvät myös eriteltyinä ostoskorissa.
Kotiinkuljetus koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Toimituskustannukset eivät sisällä toimitusta saareen tai muille normaalin posti- ja jakelulogistiikan ulkopuolella oleville alueille.
Jos asiakas haluaa tilata tuotteita Lappiin tai saareen, johon kulku on maantielautalla, lossilla tai yhteysaluksella, hänen kannattaa ottaa ensin yhteyttä myyntipalveluumme. Näin voimme varmistaa, onko toimitus mahdollinen ja aiheutuuko siitä lisäkustannuksia.
Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan tuotetiedoissa.
Emme toimita poste restante -osoitteisiin, Ahvenanmaalle tai ulkomaille.
Vastaanotto ja tuotteen tarkistaminen
Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, tulee hänen viivytyksettä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä.
Asiakkaan tulee varmistaa, että annettuun puhelinnumeroon saadaan yhteys, kun toimitus on tulossa. Toimitusosoitteessa tulee vastaanottajan olla paikalla tarkastamassa toimitus, ellei kuljetusliikkeen kanssa ole sovittu muuta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla eikä asiakasta tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, emme ole velvollisia toimittamaan tavaraa ja veloitamme mahdollisesta turhasta kuljetuksesta aiheutuneet kustannukset asiakkaalta.
Toimituksen mukana on kuljetusasiakirja. Asiakkaan täytyy tavaraa vastaanottaessaan tarkastaa, että toimitus on vahingoittumaton ja kuljetusasiakirjan mukainen. Jos asiakas huomaa paketissa vaurion, siitä tulee tehdä kirjallinen merkintä kuljetusasiakirjaan ennen kuin hän allekirjoittaa toimituksen vastaanotetuksi. Pyydämme ilmoittamaan asiasta heti, ja suosittelemme tekemään sen viimeistään kolmen (3) päivän kuluessa. Näin voidaan varmistaa asian sujuva käsittely.
Jos merkintää kuljetusasiakirjaan ei tehdä, asiakkaalle jää vastuu virheistä, jotka ovat havaittavissa jo toimitushetkellä.
Jos asiakas huomaa ongelmia toimituksessa tai tuotteissa, hänen tulee toimia seuraavasti:
- Kuljetusasiakirjaan pitää tehdä kirjallinen merkintä virheistä, ennen kuin asiakas allekirjoittaa sen.
- Virheestä pitää ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen myynti@huhta.fi
Jos tilattu tuote on kosteudelle arka, asiakkaan tulee suojata tuote. Asiakas on vastuussa tuotteen varastoinnista toimituksen jälkeen. Raskaiden tuotteiden vastaanottoon on suositeltavaa valmistautua suunnittelemalla paikka, johon tuotteet puretaan. Paikan täytyy olla sellainen, johon pääsee suuremmalla jakeluautolla.
Takuu ja mahdolliset laatuvirheet
Tuotteillamme on valmistajan tai maahantuojan normaali takuu. Huhta Verkkokauppa ei myönnä tuotteille erillistä takuuta. Mikäli tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Huhta Verkkokaupalla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisen ajan kuluessa korjata virhe tai toimittaa virheetön tuote tilalle. Huhta Verkkokauppa vastaa tuotteen virheestä lakisääteisen virhevastuun mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan kanssa. Huhta Verkkokaupan vastuu ei kata tuotteen vioittumista toimituksen jälkeen, tuotteen normaalia kulumista eikä tuotteen käyttöohjeiden ja hoito-ohjeiden vastaisesta käytöstä, huollosta tai korjauksesta aiheutuneista vioittumisista.
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus kohtuullisen ajan kuluessa oikeus ilmoittaa tuotteessa olevasta virheestä. Ostotosite tulee esittää reklamaation yhteydessä. Reklamaatio tulee tehdä aina kirjallisesti.
Jos asiakas havaitsee ongelmia tuotteessa, autamme saamaan yhteyden tuotteen valmistajaan tai maahantuojaan ja varmistamme omalta osaltamme asian moitteettoman hoidon. Tuotteen ongelmista tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Vastaamme tuotteen laadusta. Virheellinen tuote korjataan tai korvataan uudella tuotteella. Emme vastaa mahdollisen laatuvirheen aiheuttamista välillisistä kustannuksista.
Tiettyjä tuotteita koskeva luvanvarainen asennus
Myymme myös tuotteita, jotka saa asentaa vain luvat omaava ammattilainen. Esimerkiksi monet myymämme sähkötarvikkeet saa asentaa vain rekisteröity sähköalan ammattilainen. Tiettyjä pieniä sähkötöitä saa tehdä myös itse, jos osaa varmasti tehdä ne oikein ja turvallisesti. Sähköasennuksista voi lukea lisää Tukesin sivuilta (www.tukes.fi), joilta löytyy myös urakoitsijarekisteri. Asiakkaan tulee perehtyä sähköasennusten turvallisuudesta annettuihin lakeihin ja määräyksiin.
Selvät Hintavirheet
Huhta Verkkokauppa pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa, hintaa ei ole ollenkaan, pilkku virhe, yksikkövirhe tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
Peruutus- ja palautusehdot
Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Huhta Verkkokauppa ei vastaa asiakkaan valinnoissa mahdollisesti tekemistä virheistä. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi kuluttajan on ilmoitettava meille päätöksestään peruuttaa sopimus myynti@huhta.fi sähköpostiin.
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi palauttaa.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, asiakkaan tulee liittää toimituksen mukaan mahdollinen asiakasnumero, nimi, yhteystiedot, puhelinnumero ja tilausvahvistus. Rahapalautus tapahtuu sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksat. Asiakas vastaa kaikista tilauksen palauttamisen aiheutuvista kustannuksista.
Rahanpalautukset suoritetaan kuluttajasuojalain mukaan eli 14 päivän kuluessa.
Yrityksellä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. HUHTA Verkkokaupalla on oikeus veloittaa 30 € käsittelymaksu noutamatta jätetyistä tilauksista.
Palautusosoite:
HUHTA Sähkötekniikka
Kavallinpelto 5
02710 Espoo
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Tilaus- ja Maksuvahvistus -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, asiakkaan täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.
REKISTERI- JA TIETOSUOJASELOSTE
Tämä on HUHTA Sähkötekniikan henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 1.4.2020. Viimeisin muutos 11.3.2021.
1. REKISTERINPITÄJÄ
HUHTA Sähkötekniikka
Kavallinpelto 5
02710 Espoo
p. 020 730 7642
Y-tunnus 1972658-1
2. REKISTERISTÄ VASTAAVA YHTEYSHENKILÖ
Vesa Ekholm, vesa.ekholm@huhta.fi
3. REKISTERIN NIMI
HUHTA Sähkötekniikan asiakasrekisteri
4. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN PERUSTE JA TARKOITUS
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on rekisterinpitäjän oikeutettu etu, joka perustuu rekisteröidyn ja rekisterinpitäjän väliseen asiakassuhteeseen. Kerättyjä henkilötietoja käytetään yksilöimään käyttäjä sivustolla mm. verkkokaupan asiakkuutta varten. Lisäksi palvelu voi lähettää tiedotteita asiakkailleen.
Henkilötietoja käytetään tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin; asiakaspalvelun, liiketoiminnan ja verkkokaupan kehittämiseen; kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tarkoituksiin sekä analysointiin ja tilastointiin.
5. REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, yritys tai organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), verkkoyhteyden IP-osoite, tiedot tilatuista tuotteista ja palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin tuotteisiin sekä palveluihin liittyvät tiedot kuten asiakaspalautteet ja arvostelut.
6. SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. nettisivuston käyttäjäksi rekisteröidyttäessä ja sivustoa käytettäessä, nettilomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
7. HENKILÖTIETOJEN LUOVUTTAMINEN
Henkilötietoja ei pääsääntöisesti luovuteta. Jos tuotteen toimitus, palvelun tuottaminen tai laki vaatii, luovutamme välttämättömät tiedot mm. seuraaville kolmansille osapuolille:
- maksupalveluiden tuottajat
- taloushallintokumppanit
- toimituskumppanit
- sähköisten palveluiden tuottajat
- viranomaiset
- Tietoja ei siirretä rekisterinpitäjän toimesta EU:n ulkopuolelle.
8. TIETOJEN SÄILYTYSAIKA
Säilytämme henkilökohtaisia tietojasi vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä selosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden, toteuttamiseksi ja niiden asianmukaisen toteuttamisen osoittamiseksi.
Suostumuksesi perusteella käsittelemämme henkilötiedot poistetaan, jos peruutat suostumuksesi. Sen sijaan, että henkilötiedot poistettaisiin, voi tietyissä tapauksissa tulla kyseeseen tietojen anonymisointi. Näin tietoja voidaan käyttää historia-, analyysi- ja muihin laillisiin kaupallisiin tarkoituksiin. Anonymisointi tarkoittaa, että kaikki tunnistetiedot, joilla henkilö voidaan tai voitaisiin tunnistaa, poistetaan siten, että tietoja ei enää pidetä henkilötietoina.
9. REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden ja alihankkijoiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.
10. TARKASTUSOIKEUS JA OIKEUS VAATIA TIEDON KORJAAMISTA
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostitse) yllä mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöihin EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
11. MUUT HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYYN LIITTYVÄT OIKEUDET
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamista rekisteristä (“oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja- asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti (esimerkiksi sähköpostitse) yllä mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).